Anteriorment explicàvem la importància de la marca personal, dins i fora del món digital. Com a complement a la gestió de la marca personal, les xarxes socials poden ser un instrument per a facilitar la cerca de feina, però fins a quin punt poden influenciar negativament en aquest procés? Les xarxes socials poden tenir un doble sentit envers la feina: ajudar o perjudicar.
Sabies que durant els processos de selecció i contractació la meitat de les empreses consulten prèviament les xarxes socials dels candidats? A més, segons un estudi d’Infojobs (2017), un 22% de les empreses ha descartat candidats pel contingut trobat a les xarxes socials.
Quina és la millor gestió que podem fer? Us proposem algunes recomanacions per gestionar-ho:
- Ser conscients que tenim una petjada digital: no només per la informació de les nostres xarxes socials si no per altres moviments a la xarxa. Procurem que sigui coherent, respectuós i si és necessari, esborrem alguns elements.
- Majoritàriament la xarxa que solen consultar les empreses és Facebook. En segon lloc, LinkedIn, Twitter i Instagram. Segons aquestes dades, és recomanable revisar les condicions de privacitat de cada compte.
- En el cas que vulguem disposar de comptes oberts, revisem que el contingut sigui coherent amb el que mostraríem en una entrevista de feina.
- Si disposem d’un bloc o lloc web, és recomanable tenir-lo actualitzat.
- En cas que disposem d’un compte a LinkedIn, podem utilitzar-lo per buscar contactes, com a complement a la nostra cerca de feina.
A les biblioteques trobaràs:
El Derecho al olvido y a la intimidad en internet. Alejandro Touriño
Desarrolla tu talento digital: cómo acelerar y reforzar tu marca personal. David Villaseca Morales
Gestion de la reputación online: crea facilmente tu estrategia de predsencia en la red. Javier Leiva-Aguilera
Linkedin práctico y profesional. Soraya Paniagua
Informació extreta de: https://bibliotecavirtual.diba.cat/mon-laboral
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada